TO WAŻNA WIADOMOŚĆ DLA NASZYCH PARTNERÓW BIZNESOWYCH

PKF usprawnia swoją działalność w Polsce poprzez połączenie spółek PKF Consult, PKF Audyt, PKF Capital oraz PKF Tax. Od dnia 27 września 2013 roku spółka PKF Consult pełni obowiązki Państwa kontrahenta w imieniu spółek PKF Audyt, PKF Capital i PKF Tax.

Celem połączenia jest realizacja dynamicznego rozwoju poprzez zwiększenie wykorzystania potencjału połączonych spółek. Dla otoczenia rynkowego oznacza to zwiększenie szybkości uzyskania usług ekspertów PKF z zakresu finansów, rachunkowości, doradztwa podatkowego, sprawozdawczości, audytu finansowego i wewnętrznego, wycen majątku oraz konsultingu gospodarczego. Naszym celem jest stworzenie okazji i możliwości do jak najczęstszych bezpośrednich kontaktów z naszymi partnerami biznesowymi. Stabilność i dostępność naszych usług dla Klienta we wszystkich biurach połączonych spółek (w Warszawie, Łodzi, Opolu, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach) zostanie zwiększona przez rozwój biur regionalnych dedykowanych Klientom na obszarze całej Polski.

Dla właścicieli i pracowników połączenie oznacza uzyskanie efektu ekonomiczno-finansowej synergii, między innymi poprzez: efektywniejsze wykorzystanie majątku połączonych spółek, racjonalizację przepływów pieniężnych i zarządzania zasobami pracowniczymi.

POŁĄCZENIE SPÓŁEK − ZMIANY

Wewnątrzgrupowe połączenie spółek ma na celu usprawnienie naszej działalności. Nie zmieni się jednak aspekt naszej aktywności biznesowej; wprowadzone zostały jedynie prawne zmiany formalne. Dla dotychczasowych Klientów spółek PKF Audyt, PKF Capital lub PKF Tax zmieni się jedynie wystawca Państwa faktur.

KONTAKTY I ADRESY

Najprawdopodobniej nie zauważą Państwo żadnej różnicy. Nie zmienią się numery telefonów, faksów ani adresy e-mail, to samo dotyczy wszystkich umów i ustaleń. Usprawnieniem jest zwiększenie ilości dotychczasowych biur i ekspertów, których adresy e-mailowe podajemy w odnośniku KONTAKT na dole strony. Poniżej prezentujemy Państwu nową strukturę połączonych Spółek oraz odpowiedzi na kilka pytań, które mogą się pojawić się od strony naszych partnerów biznesowych.

 

 

EWA JAKUBCZYK-CAŁY Prezes Zarządu PKF Consult

Do końca września 2013 roku, grupa kapitałowa PKF Consult realizowała usługi głównie poprzez zależne spółki: PKF Audyt, PKF Capital, PKF Tax. Zmiana struktury organizacyjnej polega głównie na tym, że w miejsce dotychczasowego nadrzędnego kryterium rodzaju świadczonych usług, priorytetem staje się kryterium geograficzne pozwalające na szybki dostęp klienta do oferowanych kompleksowych usług z zakresu doradztwa gospodarczego, podatkowego, zarządzania finansami, audytu finansowego i sprawozdawczości. Oszczędność czasu Klienta, bezpośredni kontakt z ekspertem, pozwala na lepsze zrozumienie celów i potrzeb, które możemy zaspokoić. Wymaga to od nas rozbudowy interdyscyplinarnego zespołu ekspertów w wielu regionach Polski. Zmieniamy się, aby lepiej i szybciej dostarczać potrzebne Wam usługi zwiększające konkurencyjność i asekurujące ryzyko gospodarcze i podatkowe. 

 

FAQ

Poniżej odpowiadamy na niektóre pytania dotyczące konsekwencji wewnątrzgrupowego połączenia prawnego spółek PKF Consult, PKF Audyt, PKF Capital, PKF Tax w jedną spółkę PKF Consult Sp. z o. o.

Jaka jest przyczyna tego połączenia i co oznacza termin „wewnątrzgrupowe połączenie prawne”?

Obecne zmiany podyktowane są decyzjami strategicznymi o rozwoju grupy kapitałowej. Naszym celem jest dostarczenie partnerom rzetelnej, kompleksowej i profesjonalnej usługi dostosowanej do jego potrzeb.
Przewidujemy, że z procesu połączenia powstaną korzyści wynikające z synergii, efektu skali, przepływu wiedzy i kompetencji - wszystkie te czynniki przyczyniają się do rozwoju i wzmocnienia pozycji rynkowej spółki. Stało się oczywistym, że potrzebujemy jednej struktury prawnej, która pozwoli tak zabezpieczyć wszystkie nasze działania, aby sprostać oczekiwaniom naszych Klientów.
Unikalne połączenie wszystkich usług PKF, doświadczenie oraz ekspercka wiedza pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie się do indywidualnych potrzeb naszych Klientów z zakresu podatków, rachunkowości, finansów oraz doradztwa z zakresu zarządzania.
Konsekwencje dla zewnętrznych partnerów biznesowych obejmują jedynie zmiany nazw podmiotów prawnych oraz numerów identyfikacyjnych.

Jakie będą konsekwencje dla istniejących umów i wzajemnych zobowiązań łączących się Spółek?

Żadne, poza niewielkimi zmianami formalnymi. W wyniku tej wewnątrzgrupowej fuzji prawnej wszystkie istniejące umowy i zobowiązania zostaną przejęte przez jeden podmiot prawny - PKF Consult Sp. z o.o. Wynika to z regulacji dotyczących sukcesji prawnej oraz z faktu, że spółka PKF Consult jest podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych i doradztwa podatkowego o ponad 20 letniej historii i doświadczeniu (numer podmiotu 477).

Zmiana nie powoduje żadnych konsekwencji biznesowych, a nowy podmiot będzie nadal wypełniał wszystkie istniejące zobowiązania. Będą jednak  konieczne pewne dostosowania natury administracyjnej, na przykład dla partnerów biznesowych spółek PKF Audyt, PKF Capital i PKF TAX zmienią się numery identyfikacji podatkowej, konta bankowe, nazwy nadawców i dane na fakturach. Prosimy o zwrócenie uwagi na te formalne zmiany oraz o ich wprowadzenie.

Jakie są konsekwencje dla naszych kontaktów biznesowych wśród pracowników i ekspertów PKF?

Nie zmieni się istniejący zespół pracowników oraz ekspertów PKF. Nie zmienią się także dane kontaktowe - telefoniczne i e-mailowe. Dla Państwa wygody i bezpieczeństwa, uruchomione zostały dodatkowe adresy kontaktowe, których wykaz odnajdą Państwo na końcowej okładce tego folderu.

Jakie będą korzyści dla partnerów biznesowych PKF?

W wyniku połączenia spółek przewidujemy korzyści wynikające z agregacji i przepływu wiedzy oraz kompetencji naszych ekspertów  i jeszcze większej kompleksowości naszych usług. Głównym celem jest umożliwienie naszym ekspertom częstych, bezpośrednich kontaktów z partnerami biznesowymi oraz permanentne podnoszenie jakości usług. Działania ukierunkowane są na dostarczenie Klientowi większej wartości dodanej. 

Jesteśmy przekonani, że wskutek zmian jakie mają miejsce w ramach grupy kapitałowej PKF nasi partnerzy odniosą takie same korzyści, do jakich my sami dążymy.

Pliki do pobrania

Szybki kontakt 1/3

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości - skontaktuj się z nami. Odpiszemy lub oddzwonimy po zapoznaniu się z treścią formularza.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zależności od przedmiotu zapytania ofertowego, będzie PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., PKF BPO Sadowska – Malczewska Sp. z o.o. Sp. k., PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k., PKF Advisory Sp. z o. o. lub PKF Brevells Cekiera Sp. k., wszystkie z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi skierowanego zapytania. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratorów, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.