Na stronie PIBR opublikowano Debata o „Jakości usług biegłego rewidenta w interesie publicznym” była tematem głównym spajającym wystąpienia, panele dyskusyjne i warsztaty, które odbyły się podczas XXII Dorocznej Konferencji Auditingu.
XXII edycja najważniejszego wydarzenia polskiego audytu została przeprowadzona w formule online - podobnie jak rok wcześniej. Nowością było to, że konferencja była dwudniowa 13-14.10., co wynikało z bardzo bogatego programu. Wydarzenie okazało się sukcesem frekwencyjnym – konferencję obserwowało nawet 1300 osób jednocześnie.
Tematem przewodnim XXII DKA była „Jakość usług biegłego rewidenta w interesie publicznym”. „Jakość usług świadczonych przez biegłych rewidentów” i „interes publiczny” przewijały się zatem w dyskusjach i warsztatach, w których udział wzięli goście konferencji – doświadczeni praktycy rewizji finansowej oraz przedstawiciele pokrewnych branż.
W panelu „Znaczenie jakości usług atestacyjnych biegłego rewidenta – determinanty i bariery”, moderowanym przez Ewę Jakubczyk-Cały (PKF Consult), udział wzięli Agnieszka Gontarek (Dyrektor Dział Emitentów, Giełda Papierów Wartościowych), Piotr Kamiński (wiceprezydent Konfederacji Pracodawców RP), Mirosław Kachniewski (prezes zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych), Edyta Kalińska (BDO) oraz Lidia Skudławska (Morison Finansista Audit). W tej części XXII DKA rozmowa dotyczyła m.in. kwestii związanych z zaufaniem na linii klient – biegły rewident (w tym na linii zarząd – biegły rewident) oraz kwestii związanych z komunikacją i wymianą opinii. Jak można było usłyszeć, biegli rewidenci muszą się zmagać z presją między innymi w kontekście wyboru danego biegłego rewidenta, ale także przy negocjacjach dotyczących czasu przeznaczonego na realizację zlecenia oraz wynagrodzenia. Podkreślana była rola, jaką powinna odegrać rada nadzorcza badanej jednostki – i fakt, że to ona, a nie zarząd, powinna być dla biegłego rewidenta głównym partnerem. Ochroną przed naciskami są dla biegłego rewidenta regulacje, którym podlega zarówno audytor, jak i badana organizacja. W czasie panelu została przeprowadzona ankieta online, w której można było wybrać odpowiedzi na pytanie związane z jakością usług atestacyjnych biegłych rewidentów w Polsce oraz pytanie związane z kwestiami etycznymi.
Ten panel dyskusyjny można obejrzeć pod adresem.
Szybki kontakt
PKF News
Aktualności, alerty i wydarzenia - przydatne informacje z ostatniej chwili.
Wypełnienie pola oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Administratorem danych jest PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. ... więcej
Dziękujemy za zaufanie! Twój adres został zapisany w naszej bazie danych.