Obowiązek wdrożenia PPK przez pracodawców – jest już faktem.
Wdrożenie PPK w firmie jest procesem złożonym, wymagającym wprowadzenia zmian zarówno w polityce HR, w systemach rachunkowości finansowej i zarządczej, kadrowo-płacowych jak i w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych, czy zakresach czynności pracowników.
Jest procesem wymagającym opracowania procedur wewnętrznych dla wszystkich zadań pracodawcy określonych w ustawie tak by posiadana dokumentacja PPK uchroniła pracodawcę przed potencjalnymi sankcjami.
Pracodawca przed podpisaniem umowy o zarządzanie powinien określić swoją politykę w zakresie PPK, która pozwoli w sposób racjonalny komunikować się ze związkami zawodowymi lub reprezentacją załogi , racjonalnie dokonać wyboru firmy finansowej, dostosować organizację do nowych wymogów prawnych.
Ustawa o PPK. Zakres merytoryczny.
Warsztat ma na celu zaznajomienie uczestników – nie tylko z regulacjami prawnymi wynikającymi z ustawy o PPK, ale przede wszystkim – przełożenie tych zapisów na praktyczne aspekty zaprojektowania, wdrożenia, raportowania i monitorowania procesów, zadań i czynności, które pracodawca musi wykonać, aby efektywnie wdrożyć PPK w firmie.
Ze względu na swoją złożoność, efektywne wdrożenie PPK w organizacji wymaga współpracy departamentów organizacyjnych, prawnych, finansowych, podatkowych, kadrowo – płacowych i HR.
Partnerem merytorycznym warsztatów jest PFR Portal PPK
Partnerzy warsztatów PPK
Program warszatów PPK:
I. PPK od kiedy, dlaczego, po co, kto na tym zyska?
- Dlaczego PPK?
- Moment obowiązku, schemat wdrożenia PPK
- Zatrudniony, pracodawca - prawa i obowiązki
- Jak wysokie składki będzie odprowadzał pracodawca
- Wysokość wpłat pracownika
- Wpłata powitalna i dopłata roczna od Skarbu Państwa
- Na jakich zasadach będzie można wypłacić środki z PPK?
II. Zarządzanie PPK, zasady inwestowania:
- Czym zajmuje się instytucja finansowa – kto może zarządzać PPK,
- Wybór firmy zarządzającej – kryteria wyboru
- Umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK
- Zasady inwestowania PPK – fundusze zdefiniowanej daty
- Nadzór nad funkcjonowaniem PPK
- Zmiana zarządzającego PPK
III. Co pracodawca powinien zrobić przed wyborem firmy zarządzającej – polityka PPK w firmie
- Analiza przedwdrożeniowa – kryteria oceny akceptowalnych kosztów pracodawcy versus polityka HR
- Procesy obsługi PPK w przedsiębiorstwie
- Zmiany w regulaminach organizacyjnych, zakresach czynności, regulaminach wynagrodzeń
- Procedury wewnętrzne związane z administrowaniem PPK w przedsiębiorstwie
- Projekt polityki PPK u pracodawcy, co przygotować do rozmów ze związkami zawodowymi lub reprezentacją załogi
- Procedury wyboru reprezentacji załogi, reprezentatywność związków zawodowych
- Polityka informacyjna o PPK w stosunku do pracowników
IV. Obowiązki informacyjne i dokumentacyjne
- Informacje dla osób zatrudnionych
- Informacja dla instytucji finansowych i nadzoru
- Umowy o prowadzenie PPK - aktualizacja danych o uczestnikach
V. Naliczanie wpłat do PPK
- Za kogo naliczamy wpłaty do PPK
- Terminy naliczania wpłat do PPK
- Podstawa naliczania wpłat do PPK
- Potrącenia z wpłat do PPK
- Rezygnacja z wpłat do PPK
- Wysokość wpłat do PPK
- Zwolnienia z wpłat do PPK
- Zmiany wysokości wpłat do PPK
- Obowiązki pracodawcy związane z naliczaniem i dokonywaniem wpłat do PPK
VI. Czy będą zmiany w systemach finansowych i kadrowo-płacowych?
- Jakie zmiany w listach płac?
- Jakie zmiany w formatkach kontrolingowych i systemach rachunkowości finansowej i zarządczej?
- System raportowania do instytucji finansowej, pracowników, organów nadzoru
- Opracowanie formatek/wzorów druków kadrowych dla pracowników i pracodawcy
- Dokumentacja PPK – co to jest i jak ją tworzyć?
VII. Opodatkowanie PPK i inne daniny
- PPK a podstawa składek ZUS
- Z punktu widzenia pracownika - opodatkowanie bieżące PIT, podatek od zysków kapitałowych, podatek od spadków i darowizn
- PPK w kosztach uzyskania przychodu pracodawcy
VIII. Obowiązki związane z zatrudnieniem nowego pracownika
- Informacje, formularze związane z uczestnictwem w PPK
- Decyzje pracownika i ich ujęcie w dokumentacji PPK
- Umowa o prowadzenie PPK
- Naliczanie wpłat
- Transfer środków zgromadzonych przez pracownika
IX. Zmiany umów o zamówienia publiczne - po wdrożeniu PPK
- Możliwość renegocjacji
- Schemat działań wykonawcy w stosunku do zamawiającego
X. Podsumowanie - polityka i szczegółowe procedury PPK u pracodawcy
Oferta - doradztwo
przy wdrożeniu PPK
PKF News
Aktualności, alerty i wydarzenia - przydatne informacje z ostatniej chwili.
Wypełnienie pola oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Administratorem danych jest PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. ... więcej
Dziękujemy za zaufanie! Twój adres został zapisany w naszej bazie danych.